slide
slide

Zasady działania POZ – Podstawowej Opieki Zdrowotnej POZ

31 sierpnia 2020

Wizyty w POZ zgodnie z wytycznymi MZ i GIS  realizowane są w pierwszej kolejności  telefonicznie – teleporady . Lekarz decyduje o ewentualnej wizycie w przychodni  po wcześniejszym wywiadzie telefonicznym. Na teleporadę pacjent umawia się poprzez rejestrację telefoniczną : tel. 12 307 03 44 , 12376 83 14 ,  535 609 676, w godzinach pracy POZ. Lekarz POZ dzwoni do pacjenta zgodnie z ustalonym terminem teleporady na wskazany nr telefonu podczas rejestracji. Trzy nie udane próby kontaktu z pacjentem skutkują brakiem realizacji wizyty.  Czas pracy POZ bez zmian – pon- pt 8.00- 18.00

Podczas teleporady istnieje możliwość realizacji : e-recepty, e-skierowania, e-zwolnienie lekarskie, e-wyroby medyczne.

Szczepienia ochronne -Realizujemy szczepienia ochronne zgodnie z wytycznymi Ministra Zdrowia , na wizytę należy się umówić  drogą telefoniczną : tel. 12 307 03 44 , 12 376 83 14 ,  535 609 676. Na wizytę z dzieckiem przychodzi jeden opiekun zachowując zasady epidemiologiczne tj. bez cech infekcji, nie jest objęty kwarantanną.

Recepty w POZ na leki przewlekłe przyjmujemy drogą telefoniczną i mailową : centrum @biotamed.pl, tel. 12 307 03 44 , 12 376 83 14 ,  535 609 676 ( prosimy o dopisanie aktualnego telefonu kontaktowego ).

Przed wejściem do przychodni znajduje się skrzynka na ewentualną korespondencję  papierową dotyczącą recept oraz dokumentacji. Recepty realizowane są w miarę możliwości na bieżąco – po wypisaniu recepty kontaktujemy się  z Państwem w celu przekazania kodu recepty, na podstawie którego realizujecie Państwo recepty w aptece.

Prosimy o przemyślaną  informację o wszystkich kończących się lekach stale podawanych. Recepty wypisywane są na okres 3 miesięcy, w aptece istnieje możliwość realizacji recepty z podziałem czasowym.

Zachęcamy do założenia IKP – Internetowego Konta Pacjenta  na stronie : pacjent.gov.pl › internetowe-konto-pacjent. Konto umożliwia szybki dostęp do e-recepty oraz innej dokumentacji medycznej.

Badania laboratoryjne  realizujemy tylko pilne zlecenia pacjentów bez cech infekcji wirusowej.

Badania wykonujemy : Poniedziałek , Wtorek , Czwartek ,  Piątek prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny i umówienie godziny pobrania materiału.

Godziny pracy przychodni 8.00- 18.00  Pon -Pt 

Telefony kontaktowe bez zmian  12 307 03 44 , 12 376 83 14  535 609 676

e- mail:centrum@biotamed.pl

Koronawirus Covid -19

ZASADY POSTĘPOWANIA

Jak się zachować kiedy mam objawy COVID-19?

Co zrobić jak dowiedziałem/am się o dodatnim wyniku?
www.gov.pl/web/gis/jak-sie-zachowac-kiedy-mam-objawy-covid-19-co-zrobic-jak-dowiedzialemam-sie-o-dodatnim-wyniku
Jeśli masz objawy infekcji m.in.: gorączkę, kaszel, odczuwasz duszność lub straciłeś węch lub smak i podejrzewasz u siebie zakażenie koronawirusem (wirusem SARS-CoV-2), nie idź do pracy, pozostań w domu i umów telefonicznie termin teleporady lub porady u lekarza POZ.
Jeżeli lekarz POZ skieruje Cię na test, zawiadom pracodawcę. Od momentu wypisania zlecenia na test automatycznie jest nakładana na Ciebie kwrantanna , co jest równoznaczne z ZLA (zwolnieniem lekarskim). Badanie możesz wykonać w punkcie, w którym zostanie Ci pobrany wymaz z nosogardła.

Listę punktów znajdziesz pod adresem:

https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/test-w-mobilnym-punkcie-pobran
Informacja o dodatnim wyniku badania zostanie zamieszczona przez laboratoriumw systemie EWP, dostępnym dla zaangażowanych podmiotów, w tym Policji, służb sanitarnych.
Wynik badania będzie również dostępny dla Twojego lekarza POZ w aplikacji gabinet.gov.pl oraz dla Ciebie na Internetowym Koncie Pacjenta (instrukcję założenia konta znajdziesz tutaj….).
Lekarz POZ poinformuje Cię o wyniku badania. W przypadku braku kontaktu telefonicznego ze strony lekarza POZ, skontaktuj się z przychodnią, w której zlecono Ci badanie.
Jeśli robiłeś badanie komercyjnie bez skierowania od lekarza POZ, a wynik jest dodatni to nie wychodź z domu. Umów telefonicznie termin teleporady u lekarza POZ. Lekarz POZ zadecyduje czy powinieneś dochodzić do zdrowia w domu czy też twój stan wymaga leczenia w warunkach szpitalnych i zostaniesz skierowany do szpitala. W przypadku, gdy nie masz warunków do odbywania izolacji w warunkach domowych, lekarz może skierować Cię do izolatorium.

Jeżeli lekarz skierował Cię do odbywania izolacji w warunkach domowych, to przekaże tę informację systemem gabinet.gov.pl do powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej.Jeśli jesteś osobą pracującą  nałożona na Ciebie izolacja domowa jest równoznaczna ze ZWOLNIENIEM LEKARSKIM- ZLA , lekarz nie wypisuje już zwolnienia lekarskiego ZLA Po pojawieniu się tej informacji w systemie, powiatowa stacja sanitarno-epidemiologiczna rozpoczyna procedurę:
1. zostaniesz poproszony o sporządzenie listy osób, z którymi ostatnio kontaktowałeś się –Inspekcja Sanitarna przeprowadzi wywiad i rozpocznie dochodzenie epidemiologiczne.
2. możesz zostać poproszony o odpowiedzi na inne ważne w dochodzeniu pytania. Na osoby, z którymi miałeś kontakt może zostać nałożona 10-dniowa kwarantanna, jeżeli charakter tego kontaktu niósł ryzyko przeniesienia zakażenia (tzw. bliski kontakt). Pozostałe osoby z kontaktu zostaną objęte nadzorem epidemiologicznym.

Natomiast w każdym przypadku odbywania przez Ciebie izolacji w domu, kwarantanną zostaną objęte osoby, które z Tobą zamieszkują – jeśli są zatrudnione powinny złożyć pracodawcy OŚWIADCZENIE, że przebywają w kwarantannie co usprawiedliwi ich nieobecność w pracy i pozwoli ustalić zasady wykonywania telepracy lub gdy jest to niemożliwe będzie podstawą do wypłacenia zasiłku chorobowego. W przypadku wątpliwości ze strony pracodawcy może on zweryfikować informację o kwarantannie w powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej.

Konieczne jest zainstalowanie aplikacji „Kwarantanna domowa” -aplikację pobierzesz z App Store lub Google Play, po jej zainstalowaniu zarejestruj się za pomocą numeru telefonu.

Po 10 dniach, jeżeli nie masz objawów, zostajesz automatycznie zwolniony z izolacji domowej. Jeśli objawy utrzymują się -poinformuj lekarza. Lekarz podejmie decyzję o dalszym postępowaniu wobec Ciebie. Przestrzegaj zasad związanych z odbywaniem izolacji i zadbaj, aby przestrzegały ich osoby, które z tobą mieszkają i są skierowane do izolacji (w przypadku wyniki dodatniego) lub kwarantanny (w przypadku bliskiego kontaktu z osobą dodatnią.

W przypadku pojawienia się niepokojących objawów i niezbędny jest kontakt z pogotowiem ratunkowym, zadzwoń na numer 999 lub 112, poinformuj o tym, że jesteś na izolacji domowej lub kwarantannie

Poradnia reumatologiczna

31 sierpnia 2022

Poradnia reumatologiczna

Pragniemy Państwa poinformować o poszerzeniu naszej działalności o kolejną poradnię specjalistyczną. Zapraszamy do korzystania z usług PORADNI REUMATOLOGICZNEJ.                                                                                                       W poradni świadczymy usługi z zakresu leczenia i diagnostyki chorób reumatologicznych, między innymi takich jednostek chorobowych jak: reumatoidalne zapalenie stawów- RZS, zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa – ZZSK, choroby tkanki łącznej, toczeń rumieniowaty układowy,twardzina , zapalenie wielomięśniowe, układowe zapalenia naczyń. W Centrum Medycznym Biotamed  istnieje możliwość poszerzenia diagnostyki o badania obrazowe – USG oraz  szeroki zakres  badań diagnostycznych – analitycznych.                                                                                  Szczegółowych informacji udzielają pracownicy naszego Centrum Tel. +48 535 609 676 ,Tel. +48 12 307 03 44.

W poradni świadczymy usługi komercyjne jak również zapraszamy pacjentów posiadających pakiety ubezpieczeniowe w towarzystwach ubezpieczeniowych współpracujących z nami. Na wizytę możecie Państwo umówić się bezpośrednio w naszej placówce lub przez infolinię :

– infolinię Allianz nr tel. 22 567 67 07

 infolinię PZU nr tel. 801405905

– infolinię SIGNAL – IDUNA nr tel. 22 505 65 06

– infolinię TU ZDROWIE

– infolinię SALTUS  nr tel. 801 005 777  lub 58 770 36 92.